11 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات بیوسنسور

دانشگاه علوم پزشکی تهران

ارتقا ضریب تاثیر مجله انگلیسی Journal of Diabetes and Metabolic Disorders

بر اساس نتایج تازه ترین رتبه بندی مجلات دنیا توسط Clarivate Analytics درسال میلادی 2022 در پایگاه Web of Science، ضریب تاثیر (Impact Factor) مجله انگلیسی Journal of Diabetes and Metabolic Disorders برای اولین بار 2.8 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، بر مبنای آخرین به روزرسانی رتبه بندی مجلات دنیا، مجله انگلیسی دیابت و اختلالات متابولیک(Journal of Diabetes and Metabolic Disorders)  موفق به دریافت ضریب تاثیر 2.8 شد.

همچنین پیشتر شاخص CiteScore مجله بین المللی  Journal of Diabetes and Metabolic Disorders که برای مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی Scopus محاسبه و منتشر می شود  از  2.1 در سال گذشته میلادی به 4.2  ارتقا پیدا کرده است.

ضریب تاثیر یک شاخص علم سنجی است که توسط Clarivate  بصورت سالیانه برای مجلات محاسبه می شود و منعکس کننده متوسط سالانه تعداد استنادات مقالات منتشر شده در دو سال گذشته در یک ژورنال خاص است. هر چقدر تعداد و میزان رفرنس دهی به یک مقاله یا مجله خاص بیشتر باشد، نشانه اعتبار بالاتر این مقاله یا مجله از نظر علمی است.

ضریب تأثیر یا Impact Factor نسبت تعداد استنادهای دریافتی مقالات انتشار یافته در طول یک دوره زمانی مشخص را ارزیابی می کند. بصورت کلی دو نوع ضریب تاثیر وجود دارد: ضریب تاثیر۲ ساله و ضریب تاثیر ۵ ساله که نحوه محاسبه آنها شبیه به هم است.

بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی مجلات دنیا ضریب تاثیر 5 ساله مجله Journal of Diabetes and Metabolic Disorders عدد 3 گزارش شده است.

مجله دیابت و اختلالات متابولیک  (Journal of Diabetes and Metabolic Disorders) یک مجله معتبر است که مقالات و نقدهای بالینی و ترجمه ای اصلی و مروری را در زمینه دیابت، اختلالات متابولیک و غدد درون ریز منتشر می کند و یک تالار گفتگو با بالاترین کیفیت در مورد این موضوعات ارائه می دهد.

مجله دیابت و اختلالات متابولیک (Journal of Diabetes and Metabolic Disorders)  نخستین بار در سال 2012  در  پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع به فعالیت کرد و از همان زمان تاکنون   به ‌منظور انتشار تازه‌ترین یافته‌های علمی و پژوهشی درباره دیابت، بیماری‌های متابولیک و اختلالات غدد درون ریز منتشر می شود و در حال حاضر ناشر بین المللی Springer  انتشار این مجله را بر عهده دارد.

کسب این جایگاه مجله، مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی کلیه اعضای هیئت تحریریه، سردبیر و تیم سردبیری مجله، مدیر مسئول و پرسنل اجرایی زحمتکش دفتر مجله از ابتدای تاسیس مجله تاکنون، داوران و نویسندگانی که مقالات با کیفیت خود را به این مجله ارسال کرده اند می باشد.

فاطمه رجبی
تهیه کننده:

فاطمه رجبی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *